شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت

جمعه 2 خرداد 1404

نایلون شیرینگ چیست؟

  • 109

نایلون شیرینگ چیست؟

نایلون شیرینگ در اصل یک واژه انگلیسی (Shrink) است که در زبان فارسی تلفظ های گوناگونی مانند شرینک، شیرینک و یا شیرینگ دارد که در اصل یک نوع از بسته بندی محصولات است که با استفاده از یک نایلون به نام نایلون شیرینگ صورت می گیرد.

پر مصرف ترین نوع پلاستیک شیرینگ، شیرینگ نایلونی می باشد که همه ما هر روزه با آن در ارتباط هستیم یا به نحوه های مختلف به صورت غیر مستقیم از آن ها استفاده می نماییم، یکی از بهترین مثال ها برای شیرینگ نایلونی پک های ۶ تایی آب معدنی هست.

از خصوصیات این نوع می توان به ضخامت بالا، شفافیت پایین و قدرت تحمل فشار بالا اشاره نمود.

آشنایی با نایلون شیرینگ

نایلون شیرینگ یکی از نایلون های پرکاربرد در صنعت بسته بندی محصولات است که از آن برای دستگاه شیرینگ پک استفاده می شود. با قرارگیری این نایلون به دور محصول و استفاده از روش وکیوم، می توان محصول را به طور کامل پوشش داد و از آن در برابر گرد و خاک، خراش، رطوبت و… محافظت کرد. نایلون‌های شیرینگ با توجه به کاربرد گسترده در انواع و ابعاد متفاوتی وارد بازار می شوند تا پاسخگو نیاز صنایع مختلف با محصولاتی در ابعاد گوناگون باشند. نایلونهای شیرینگ به طور کلی به دو صورت تک لایه و چند لایه وارد بازار می شوند که تعداد لایه بیشتر باعث افزایش کیفیت بسته بندی می شود. علاوه بر آن عرض و ضخامت این نایلون متغیر است که شما می توانید با در نظر گرفتن شرایط، نوع مورد نظر را به صورت سفارشی تهیه نمایید.

مزایای نایلون شیرینگ

در مقایسه با روش های بسته بندی، مزایا و کاربردهای نایلون شیرینگ بسیار بیشتر است که به شرح ذیل می باشند.

  • امکان چاپ کردن نوشته ها و تبلیغات بر روی آن وجود دارد.
  • بسته بندی محصولات را به صورتی زیبا و شکلی انجام میدهد.
  • حمل و نقل و جا به جایی راحت تر، امن تر و سریع تر امکان پذیر است.
  • بر خلاف مقوا شفاف بوده و محصولات داخل آن به خوبی مشخص هستند.
  • نگهداری از محصولات و انبار کردن به صورت طولانی مدت و راحت تری امکان پذیر است.
  • به دلیل نایلونی بودن، از نفوذ هرگونه رطوبت و مایعی به داخل محصولات جلوگیری می نماید
  • تشخیص اندازه، رنگ، شکل و… محصولات در این نوع بسته بندی به راحتی امکان پذیر است
  • از وارد آمدن خسارات به محصولات مانند شکستن، ترک خوردن، لب پر شدن و… جلوگیری می کند
  • با کمک این نوع بسته بندی می توان محصولاتی که از تعادل مناسب برخوردار نیستند در کنار همدیگر به خوبی نگهداشت که نمونه بارز آن نوشیدنی ها هستند.

شیرینگنایلون شیرینگ

موارد استفاده از نایلون شیرینگ

این مدل از بسته بندی در صنایعی همچون کنسرو سازی، لبنیات، نوشیدنی ها، صنایع شیمیایی، تولیدات دارویی، مواد شوینده، مصالح ساختمانی، صنعت چاپ، صنایع لوازم خانگی و… مورد استفاده می گیرد.

ابعاد و ویژگی‌های نایلون‌های شیرینگ

نایلون‌های شیرینک در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید می گردد و عموما بنا به درخواست مشتری، سفارشی تولید می شوند. چرا که در صنایع مختلف، عرض و طول نایلون و همچنین حجم مورد نیاز، متفاوت هست.

نایلون‌های شیرینک به صورت کلی، در دو نوع تولید میگردند: یک لایه و چند لایه. هرچه تعداد لایه های نایلون بیشتر باشد، کیفیت آن افزایش پیدا می کند. عرض نایلون‌ها از ۱۰ سانتی‌متر تا ۱۲۰ سانتی‌متر و ضخامت نایلون‌های شیرینگ از ۳۰ تا ۲۰۰ میکرون متغیر است.

جهت ادامه روی لینک کلیک کنید.

 



می پسندم نمی پسندم
نظرات(0)

مخزن تحت فشار

  • 116

مخزن تحت فشار نوعی مخزن است که هم در صنایع مختلف و هم در مصارف غیر صنعتی کاربرد دارد و عنصری ضروری در پروسه تولید مواد تجاری و صنعتی نیز محسوب می شود ؛ مخزن تحت فشار که دارای محفظه ی محکمی است ، اغلب برای ذخیره کردن موادی مثل مایعات و گازها کاربرد دارد ، همچنین از مخزن تحت فشار ، برای ذخیره سازی همین سیالات در فشارهای مختلف استفاده می شود . از مخزن تحت فشار در تاسیسات آبرسانی ساختمان ها ، کارگاه ها و یا کارخانجات نیز به کارگیری می شود ، مثل مخزن تحت فشار آب که یکی از انواع مخزن است و تشکیل شده از یک تیوپ و یا لاستیک ( مدل دیافراگمی ) که درون آن قرار دارد و به دو قسمت جدا از هم تقسیم شده است،در قسمتی آب و در قسمت دیگر هوا قرار می گیرد.

مخزن تحت فشار - مخزن استیل

مخزن تحت فشار چگونه کار می کند ؟

این مخزن تحت فشار آب و منبع پمپ آب شناخته می شوند و در سایزها و رنگ های مختلفی ساخته و به بازار عرضه می گردند. کاربرد منبع انبساط بسته به این صورت است که یک تیوپ در داخل منبع تحت فشار قرار دارد، با گاز نیتروژن یا هوا داخل منبع و فضای پشت تیوپ را پر می کنند و در اثر فشار این هوای فشرده پشت تیوپ آب درون لوله ها با فشار کافی جریان می یابد.

این تیوپ میان منبع فلزی و فلنج محکم شده و موجب آب بندی منبع انبساط بسته نیز می گردد. با استارت پمپ ، آب پر فشار ضمن تامین جریان آب مصرفی یعد از بستن شیر توسط مصرف کننده تا زمان رسیدن فشار داخل لوله ها و منبع تحت فشار به فشار ماکسیمم ( مثلا ۴ بار ) که قبلا روی فشار سنج یا pressure switch ست شده است به پمپاژ ادامه می ذهذ. اگر مصرف کننده دیگری شیر آب را باز کند اگر میزان آبی که نیاز دارد کم باشد (مثلا آب مورد نیاز برای مسواک زدن ، وضو گرفتن و … ) و خروج آب ذخیره شده در منبع تحت فشار با عث رسیدن فشار داخل شبکه به فشار مینیمم نگردد پمپ روشن  نخواهد شد. حال اگر میزان آب مصرف شده باعث افت فشار مثلا تا نقطه مینیمم گردد ، جریان برق پمپ به کمک فشارسنج برقرار شذه و پمپ استارت خواهد خورد. حال هر چه مخزن تحت فشار حجم آب ذخیره بیشتری داشته باشد ( بزرگتر باشد ) تعداد دفعات استارت و استاپ پمپ کاهش یافته که باعث افزایش عمر پمپ ، مخزن تحت فشار و همچنین کاهش مصرف برق می گردد.

از منبع انبساط بسته در کنار پمپ هایی که توان یک اسب و بالاتر را دارند استفاده می گردد. منبع انبساط بسته پمپ آب جهت ذخیره کردن آب و ارسال آن به خروجی آب بکار گرفته می شود. منبع تحت فشار باعث می گردد تا عمر پمپ آب بیشتر شود زیرا با هر بار باز شدن شیر آب پمپ شروع به فعالیت نمی کند. منبع تحت فشار را همراه با درجه فشار، پنج راهی و کلید خودکار به پمپ آب وصل می کنند. با استفاده از این قطعات که بر روی پمپ بسته می شوند هنگامی که شیر آب باز شود قبل از همه، آبی که درون منبع انبساط بسته وجود دارد تخلیه می گردد. اگر شیر آب همین طور باز بماند در این هنگام فشار داخل منبع انبساط بسته افت می کند زیرا آب آن تخلیه شده و بلافاصله از طریق سوئیچ فشار فرمان راه اندازی پمپ آب صادر می گردد و پمپ آب در مدار قرار می گیرد تا افت فشار آب را جبران نماید.

اجزای تشکیل دهنده مخزن تحت فشار چیست ؟

مخازن تحت فشار مخازن فلزی معمولاً استوانه‌ای یا کروی برای نگه داری و یا انجام فرایند های شیمیایی مایعات و یا گازها می‌باشند که توانایی مقاومت در برابر بارگذاری‌های مختلف (فشار داخلی، و یا فشار خارجی و خلا در داخل) را دارا می‌باشند.

 

اجزای اصلی مخازن تحت فشار عبارت اند از:

پوسته

پوسته یک مخزن تحت فشار اساسی ترین قسمت آن است. در تئوری، پوسته به هر شکلی می تواند وجود داشته باشد؛ ولی در عمل تقریباً همواره بصورت استوانه ای هستند. این به این دلیل است که یک استوانه شکل مناسبی برای نگهداری فشار است. استوانه های جدار نازک تحت فشار داخلی تنها تحت تنشهای اصلی قرار دارند در حالی که پوسته های مستطیلی تحت تأثیر نیروهای خمشی و برشی زیادی قرار داشته و نیاز به ضخامت بیشتری دارند. پوسته های استوانه‌ای بنابر عملکرد مورد نیاز می‌توانند افقی یا عمودی باشند. معمولاً پوسته ها از نورد ورق های تخت و اتصال آن‌ها بوسیله جوش های درزی ساخته می شوند.

عدسی یا کلگی

برای کامل کردن محفظه، پوسته استوانه ای باید بوسیله عدسی پوشیده شود. انواع مختلف عدسی ها وجود دارند که در زیر بعضی از انواع آن‌ها معرفی شده است : عدسی های مسطح   ، عدسی های بیضوی (بشقابی)

عدسی شبه کروی ، عدسی های نیم کروی

 

مقاطع مخروطی:

هنگامی که یک مخزن دارای سطح مقطع هایی با قطر متفاوت باشد، این مقاطع بوسیله یک مقطع مخروطی به هم متصل می شوند.

فلنج ها:

فلنج ها به همراه نازل ها، دریچه های بازرسی و درپوش‌های پیچ شده و یا درجایی که نیاز به جابجایی قسمتی از مخزن است بکار گرفته می شوند. برای قطرهای تا mm600، فلنج های استاندارد موجود است و عموماً از آن‌ها استفاده می شود.

نازل ها

نازل‌ها برای خروج و ورود سیال به داخل و یا خارج مخزن، نصب تجهیزات ابزار دقیق و شیرها و برای تهویه و خشک کردن مخازن به کار می‌روند. اندازه نازل‌ها بصورت قطر اسمی و بر حسب میلی‌متر یا اندازه اسمی لوله یا قطر داخلی لوله وبر حسب اینچ بیان می شود. اندازه نازل به قطر اسمی گردن نازل یا فلنج نازل مربوط است. یک نازل معمولاً از یک لوله با طول کوتاه به همراه یک فلنج استاندارد که به ته آن جوش داده شده،تشکیل شده است. سر دیگر نازل نیز به داخل حفره ای که بر روی مخزن بریده شده جوش داده می شود.

دریچه بازرسی

نحوه ساخت چنین دریچه هایی شبیه نازل های بزرگ بوده و بر سر آن‌ها فلنج های کور نصب می شود تا دریچه را در حین سرویس دهی ، آب بندی کند. در بعضی از مواقع دریچه های بازرسی بوسیله ورق های شیشه ای پوشیده می شوند تا امکان مشاهده داخل مخزن را در حین سرویس دهی فراهم کنند .

تکیه گاه مخازن

تکیه‌گاه lug، تکیه‌گاه skirt، تکیه‌گاه saddle

ژاکت و کویل:

ژاکت ها برای گرم کردن یا خنک کردن محتویات مخزن به کار می روند . علاوه بر این ، ژاکت ها می توانند یک محفظه‌ی عایق آب بندی شده برای مخزن فراهم کند . استفاده از چنین مخازن ژاکت شده‌ای در صنایع شیمیایی، داروسازی و غذایی به کار می روند .

رینگ های تقویتی :

رینگ های تقویتی برای حفاظت حالت مدور پوسته های استوانه ای که تحت فشار ناشی از شرایط خلأ در داخل مخزن یا فشار خارجی قرار دارند به کار می رود . رینگ‌های تقویتی معمولاً بصورت حلقه ،T شکل یا نبشی می باشند و به سطح داخلی یا خارجی پوسته جوش داده می شوند.

تجهیزات داخلی:

بسیاری از مخازنی که صرفاً جهت ذخیره بکار می روند تنها حاوی سیال ذخیره شده است . با این وجود ، اکثریت مخازن دارای تعدادی قطعات داخلی هستند . تجهیزات داخلی بسیار متنوعی وجود دارد که بعضی از آن‌ها نیز گاها بسیار پیچیده بوده و تنها برای کاربرد خاصی طراحی شده اند.



می پسندم نمی پسندم
نظرات(0)

سختی گیر

  • 117

آب های مورد مصرف در صنایع، منابع کشاورزی و حتی آب های شهری دارای مقادیر قابل توجه املاح همچون کلسیم، منیزیم، پتاسیم، سدیم و … می باشند که این عوامل پارامتری بنام سختی آب را تشکیل می دهند. کاتیون های فوق اگرچه بخودی خود املاح مفیدی هستند و گاها برای بدن انسان ضروری، اما تجمیع آنها در کنار هم سبب ایجاد بلاک های کربناتی که از آن به سختی کل آب یاد می شود می گردند و در اینجا سبب بروز خسارات ناخواسته به سیستم های تاسیساتی ما خواهند شد.

از این رو جهت حل و فصل این موضوع و حذف پارامتر های مذکور از آب تغذیه سیستم ها باید به انواع سختی گیر رجوع کنیم.

ابتدا به بررسی تخصصی مسئله سختی و درجه آن و عوامل موثر بر آن می پردازیم.

سختی آب چیست و چگونه تشکیل می یابد؟

ابتدا باید درک درستی از سختی آب داشته باشیم. سختی آب ناشی از وجود املاح سنگین با بار یونی مثبت همچون کلسیم ، پتاسیم ، روی ، منیزیم  و … می باشد. آب های زیر زمینی و آب های جاری که منبع آب مورد مصرف در صنایع  و مصارف شهری و … ما می باشد حین عبور از مسیل ها، بستر رودخانه ها ، سفره های آب زیر زمینی و … طی برخورد با بستر های مختلف حاوی مقادیر مختلفی از نمک ها و املاح می شوند.

این املا ح عمدتا شامل کربنات ها و بی کربنات های کلسیو و منیزیم و … می باشند که در مجاورت هم سختی کربناتی و سختی بی کربناتی آب را تشکیل می دهند.

از مهم ترین ترکیبات تشکیل دهنده سختی آب به موارد زیر می توان اشاره نمود:

  • CaCO3
  • Ca(OH)۲
  • Ca(HCO3)۲
  • Ca(NO3)۲
  • MgSO4
  • MgCl2
  • Mg(NO3)۲
  • Mg(OH)۲
  • Mg(HCO3)۲
  • Mg(CO3)۲

سختی گیر-سازه مخزن

انواع سختیِ آب

سختی آب به لحاظ تخصصی به سه دسته تقسیم بندی می شود.

  • سختی کربانتی یا سختی موقت
  • سختی بی کربناتی یا سختی دائم
  • سختی کل آب

دقت کنید در بحث سختیگیر ها و مبانی طراحی ظرفیت سختی گیر ما با پارامتر سختی کل یا Total Hardness سر و کار داریم و این موضوع با پارامتر TDS اب تفاوت دارد و برای کاهش TDS از روش های اسمز معکوس برای تصفیه  و شیرین سازی آب استفاده می گردد.

حال که با مبانی سختی  آشنا شدیم ، به نحوه کار سختی گیرها می پردازیم.

سختی گیر-سازه مخزن

عملکرد  و نحوه کار دستگاه سختی گیر

همانطور که گفته شد دستگاه تصفیه آب سختی گیر رزینی بر مبنای سیستم تبادل یونی کار می کند . بدین معنی که این دستگاه دارای یک مخزن فلزی یا فایبرگلاس استوانه ای شکل می باشد که از انواع مخازن تحت فشار تلقی می شوند. زیرا اساس کار سیستم، وجود فشار در داخل مخزن مورد بحث می باشد.

اما مهترین فرآیند انجام شده در کل سیستم مربوط به رزین سختی گیر می باشد یعنی نقش اصلی در این سیستم تصفیه را رزین انجام می دهد.

در مورد رزین در قسمت رزین سختی گیر به طور مفصل صحبت خواهیم کرد.

اما در اینجا به طور خلاصه عملکرد رزین در سختی گیر رزینی را تشریح می کنیم.

سختی گیر فلزی - سازه مخزن

رزین در این سیستم ها نقش همان ممبران در سیستم آب شیرین کن و الیاف در سیستم های جامبو را ایفا می کند. منتها این رزین ها در داخل دستگاه سختی گیر وظیفه شناسایی یون های کاتیون موجود در آب مثل کلسیم، منیزیم، پتاسیم و… و جابجایی این کاتیون ها با  سایر املاح موجود در آب  را دارند. برای شفاف تر شدن موضوع می توان گفت یون کلسیم موجود در آب با یون سدیم موجود در رزین تعویض می شود . یا مثلا  سدیم را به پتاسیوم تعویض می نماسد.

بنابر این سیستم سختی گیرِ ما که بر مبنای تبادل یونی فعالیت می کند توانست یون های سنگین موجود در آب را با یون های سبک رزین مان تعوض کند و سبب گردد که آب خروجی دارای املاح سنگین مذکور نباشد و ما با ورود یک آب سخت به سیستم ، یک خروجی آب نرم تحویل بگیریم و این یعنی فرآیند سختی گیر رزینی. 

تنها نکته باقی مانده از این مطلب درجه سختی آب، واحد سنجش آن و تقسیم بندی آب ها بر اسساس میزان سختی می باشد که به آن می پردازیم.

سختی آب  توسط پارامتری به نام ” سختی کل آب یا Total Hardness  ” سنجیده می شود. در برگه های آزمایش آب این پارامتر معمولا با عنوان TH مشخص می شود که شما باید بدنبال آن در برگه آز مایش بگردید.

واحد سنجش میزان سختی در آب همانند بسیاری از جامدات محلول در آب  با عبارت P.P.m  مشخص می شود که معنای آن یک قست در یک میلیون است.



می پسندم نمی پسندم
نظرات(0)

مخزن استيل

  • 106

تولید مخزن استیل بسته به نوع و شکل مخزن می تواند ساده یا بسیار فنی و مهندسی باشد. به صورت کلی کار با فلز و ساخت تجهیزات فلزی امری تکنیکال و بسیار فنی است که مستلزم داشتن تخصص و دانش کافی در زمینه مهندسی مکانیک و مهندسی متالوژی مواد است. تولید مخزن استیل به دلیل گرانی متریال استیل و همچنین استفاده های تخصصی که از مخازن استیل می شود بسیار حساس می باشد. این مخازن در بسیاری از شرکت ها جهت نگهداری مواد اولیه بسیار گران قیمت استفاده می شوند و یا در کارخانجات مواد شیمیایی و دارویی از مخزن استیل ۳۱۶ برای نگهداری اسیدهای بسیار قوی استفاده می شود که نشت یا هر گونه مشکل در مخزن می تواند خسارات مالی و حتی جانی بسیار سنگینی را برای خریدار به بار آورد. پروسه تولید مخزن استیل و به طور کلی انواع مخازن دارای یک چارچوب کلی است. 

مخزن ابتدا توسط مهندسین سازه مخزن مکانیک و طراح، طبق نیاز های خریدار و بر اساس بایدها و نباید های مشخص شده توسط خریدار طراحی می شود و سپس با تایید کارفرما به خط تولید ارسال می شود. ساخت مخزن توسط تکنسین های فنی با برش ورق های استیل کلید می خورد و سپس با دستگاه های پرس و نورد به شکل دلخواه در می آید در نهایت با توجه به نوع جوشکاری که طراح مشخص کرده است ورق ها به هم متصل می شوند و یک مخزن ساخته می شود. تمامی این مراحل بصورت یک نقشه راه تحت عنوان ( wps ) نوشته می شود و جوشکار ها و تکنسین های شرکت موضف به رعایت استاندارد ها و نکات ارائه شده در ( wps ) هستند.

 پس از ساخت، انجام تست و پولیش کاری آخرین قسمت کار بر روی مخزن است قبل از اینکه به کارفرما تحویل داده شود. البته این روش تولید در کارخانه های معتبر است و شما نباید از کارگاه های کوچک انتظار انجام تست و طراحی داشته باشید. در صنعت و بویژه در تولید مخزن استیل تلفیق علم مهندسی روز با تجربه تکنسین های چیره دست همیشه ترکیبی پر انرژی و اصولی محسوب شده و نتایج خوش آیندی داشته است ما برآنیم که در صنعت کشورمان هر چند کوچک اما نقشی تاثیر گذار و ماندگار داشته باشیم و این امر ممکن نخواهد شد مگر با استفاده از دانش مهندسین جوان و تجربه تکنسین های با سابقه سازه مخزن می باشد.

ورق-استیل-سازه-مخزن

زیت مخزن استیل

مخازن استیل به دلیل ساختار مقاوم و محکمی که دارند، برای ذخیره و حمل مواد خطرناک و فرآورده های شیمیایی مناسب هستند. این مخازن می توانند پایداری شیمیایی و فیزیکی را حفظ کنند و به عنوان یک وسیله‌ی امنیتی و حفاظتی برای محیط زیست و انسان‌ها عمل کنند.

همچنین، استفاده از مخازن استیل به دلیل عدم نیاز به تعمیر و نگهداری مداوم، مقرون به صرفه تر است. این مخازن در برابر خوردگی و خرابی بسیار مقاوم هستند و به طور دائمی قابل شستشو هستند.

محافظت مخزن استیل در برابر خوردگی

برای محافظت از مخازن استیل در برابر خوردگی، روش‌های مختلفی وجود دارد که به طور کلی شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. پوشش‌دهی: پوشش‌های مختلفی مانند رنگ، روغن و چسب‌ها می‌توانند بر روی سطح مخزن استیل نصب شوند تا از تماس مستقیم آن با هوا و آب جلوگیری شود.
  2. استفاده از فولاد ضد زنگ: فولادهایی با ارزش خاص مانند فولاد ضد زنگ (stainless steel) برای ساخت مخازن استفاده می‌شوند که مقاومت بالاتری در برابر خوردگی دارند.
  3. آندایزینگ (Anodizing): این روش برای مخازن آلومینیومی استفاده می‌شود. در این روش، سطح مخزن با استفاده از الکترولیتی که شامل اسید است، پوشش داده می‌شود.
  4. گالوانیزه کردن (Galvanizing): در این روش، آهن که به سرعت خورد می‌کند، با استفاده از روش گالوانیزه شدن، پوشش داده می‌شود. با این کار، از خوردگی سطح مخزن جلوگیری می‌شود.
  5. استفاده از تجهیزات حفاظتی: نصب شیرهای خاموش‌کن برای کاهش شدت جریان در مخزن و نیز نصب سیستم‌های تهویه مطبوع و مرطوب کننده هوا می‌تواند باعث کاهش خوردگی سطح مخزن شود.
  6. با توجه به نوع مخزن و شرایط کاربری آن، روش‌های مختلفی می‌توانند برای محافظت از مخازن استیل در برابر خوردگی استفاده شوند.

مقاومت مخزن استیل بالا در برابر خوردگی‌

مخازن استیل به دلیل ویژگی‌های خود مانند مقاومت بالا در برابر خوردگی، یکی از پرکاربردترین نوع مخازن در صنعت هستند. از جمله ویژگی‌هایی که باعث می‌شود مخازن استیل بسیار مقاوم در برابر خوردگی باشند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. استفاده از فولاد ضد زنگ (Stainless Steel): این فولاد شامل حداقل ۱۰٪ کروم است که با اکسیژن هوا، لایه‌یی از اکسید کروم روی سطح مخزن ایجاد می‌کند که به عنوان یک لایه‌ی محافظ عمل می‌کند.
  2. ضخامت بالای دیواره‌ی مخزن: مخازن استیل دارای دیواره‌ی بسیار ضخیمی هستند که از فلزات سخت تر و مقاوم در برابر خوردگی ساخته شده‌اند.
  3. مراقبت از سطح مخزن: مراقبت مستمر و نظافت سطح مخزن، پوشش آن با رنگ و چسب‌های مخصوص، و استفاده از تجهیزات حفاظتی مانند الکترودهای فعال، می‌تواند به مقاومت بیشتر مخزن در برابر خوردگی کمک کند.
  4. تنظیم pH محلول درون مخزن: در صورتی که pH محلول درون مخزن به طور دائمی در محدوده‌ی مشخصی باشد، خوردگی در سطح مخزن کاهش می‌یابد.
  5. به طور کلی، استفاده از فولاد ضد زنگ و طراحی و ساختار مناسب مخازن استیل، می‌تواند باعث افزایش مقاومت آن‌ها در برابر خوردگی شود.

قابلیت حمل و نقل و جابه‌جایی مخزن استیل

مخازن استیل به دلیل ساختار مقاوم و بادوام، اغلب برای حمل و نقل و جابجایی در صنعت استفاده می‌شوند. بسته به اندازه و وزن مخزن، روش‌های مختلفی برای جابجایی آن وجود دارد.

برای مخازن کوچکتر، امکان حمل و نقل با دستی یا با استفاده از تجهیزات پیمانکاری مثل دو لیفتراک وجود دارد. همچنین برای مخازن بزرگتر، می‌توان از روش‌هایی مانند استفاده از جرثقیل و یا کامیون‌های کمربندی برای جابجایی آن‌ها استفاده کرد.

در هر صورت، برای جابجایی مخازن استیل، نیاز به تجهیزات مناسب و مأمورین با تجربه و آموزش دارید. همچنین باید اطمینان حاصل شود که روش‌های انتقال به گونه‌ای هستند که باعث تغییر در ساختار و ویژگی‌های مخزن نشوند و سلامت آن را حفظ کنند.

قابلیت بازیافت و بهداشتی بودن مخازن استیل

مخازن استیل به دلیل مقاومت بالا و قابلیت بازیافت، از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. این مخازن می‌توانند به صورت چند بار بازیافت شوند و در نتیجه تولید کمتری از طبیعت استفاده شود. همچنین، مخازن استیل به دلیل سطح صیقلی و ضد عفونی، به عنوان یک راه حل بهداشتی برای نگهداری مایعات و غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این رو، مخازن استیل به عنوان یک انتخاب عالی برای صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی، داروسازی، و شیمیایی شناخته شده اند.

تعمیرات کمتر و طول عمر بالا مخازن استیل

مخازن استیل یکی از محصولات پرکاربرد در صنعت هستند که برای ذخیره و حمل مایعات، گازها و مواد جامد استفاده می‌شوند. برای داشتن طول عمر بالا و تعمیرات کمتر برای مخازن استیل، می‌توانید رعایت چند نکته زیر را در نظر بگیرید:

  1. انتخاب مواد با کیفیت: در ساخت مخازن استیل، انتخاب مواد با کیفیت بسیار مهم است. برای ساخت این مخازن از استیل های با کیفیت و خالص استفاده می‌شود که در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم هستند.
  2. رعایت شرایط نگهداری: برای داشتن طول عمر بالا برای مخازن استیل، حتماً باید شرایط نگهداری مناسب رعایت شود. به عنوان مثال، می‌توانید از تمیز کردن دوره‌ای و منظم مخازن استیل استفاده کنید تا از زنگ زدگی و خوردگی جلوگیری شود.
  3. رعایت دمای مناسب: برای داشتن طول عمر بالا برای مخازن استیل، حتماً باید دمای مناسب را رعایت کنید. به عنوان مثال، در صورتی که مایعات گرم در این مخازن قرار داده می‌شوند، باید درجه حرارت مخزن را کنترل کرده و نگه داشته شود تا از تغییر شکل و خوردگی جلوگیری شود.
  4. نصب کامل و با کیفیت: برای داشتن طول عمر بالا برای مخازن استیل، حتماً باید نصب کامل و با کیفیت را رعایت کنید. برای نصب این مخازن باید از تجهیزات و ابزارهای مناسب استفاده کرده و همچنین به دقت و با توجه به استانداردهای لازم عمل کنید.


می پسندم نمی پسندم
نظرات(0)

درب حیاط

  • 124

درب حیاط، نقطه کانونی ساختمان می باشد. دربهای حیاط یکی از عوامل موثر در زیبایی ساختمان محسوب می شود، همچنین علاوه بر زیبایی، در تامین امنیت ساختمان و افزایش ارزش ساختمان به شدت موثر می باشد. دربهای فلزی دیگری چون درب فلزی پارکینگ، درب فلزی ویلا و … در امنیت و ارزش ساختمان دخیل است. یکی از بهترین و موثر ترین راه کار های برای مدرن سازی ظاهر ساختمان ها و یا نمای بیرونی ساختمان استفاده از دربهای فلزی حیاط می باشد. درب فلزی حیاط بسیار متنوع می باشد. در ادامه قصد داریم به بررسی انواع دربهای حیاط، ابعاد استاندارد آن، وزن آن، جنس درب حیـاط و رنگ آن ها و … بپردازیم.

<yoastmark class=

انواع مختلف درب فلزی حیاط

درب چوبی: درب های فایبر گلاس که ظاهر چوبی دارند و درب های چوبی، شیک ترین درب های حیاط محسوب می شوند. از درب های چوبی اغلب برای درب ورودی ساختمان های جنوبی استفاده می کنند. زیبایی این مدل درب ها باعث شده افراد زیادی تمایل به خرید این جنس درب را داشته باشند. دربهای چوبی نسبت به سایر درب ها از امنیت کمتری برخوردار هستند.

درب  استیل: از جدیدترین دربهای حیاط موجود در بازار هستند و به عنوان درب‌حیاط فلزی، پارکینگ، باغ و درب ویلا مورد استفاده قرار می گیرند. دربهای با جنس استیل بعد از مدتی قرار گرفتن در شرایط آب و هوایی مختلف کیفیت خود را از دست می دهند و دوام این جنس از درب نسبت به درب های فلزی و آهنی کمتر است.

درب  فولادی: این درب ها از استحکام و کیفیت بالایی برخوردار هستند. به دلیل داشتن استحکام بالا در درب های فولادی امنیت ساختمان هم افزایش پیدا می کند. عمر مفید این درب بین 5 تا 7 سال است و در حقیقت طول عمر کوتاهی دارد و در برابر تغییرات آب و هوایی خیلی زود کیفیت خود را از دست می دهد.

درب حیاط ساده اهنی

در این قسمت به بررسی انواع درب های ورودی ، درب های ویلایی و درب های حیـاط و … که با خلاقیت و مدل ها زیبا تولید شده اند می پردازیم. قبل از هر چیز باید بدانید که انتخاب درب باید با سبک طراحی ساختمان هماهنگ باشد. اگر درب انتخابی شما یکی از بهترین درب ها و با کیفیت ترین درب ها باشد، در صورتی که با سبک طراحی ساختمان هماهنگ نباشد، در زیبایی و ارزش ساختمان تاثیر منفی خواهد داشت.

 

<yoastmark class=

نکات بسیار مهم در انتخاب درب ورودی ساختمان

 

  1. درب های ورودی ساختمان، درب هایی می باشند که عموما برای ورود و خروج اتومبیل ها استفاده می شود، در نتیجه باید آن در یک مسیر مستقیم قرار داده شود تا عبور اتومبیل ها راحت باشد.
  2. اگر حیاط ساختمان دارای درختان زیاد و بلند بود، باید از درب هایی با ارتفاع بلند استفاده شود. لازم به ذکر می باشد که درب انتخابی باید بسیار مستحکم باشد تا در برابر وزش باد مقاوم باشد. درب فلزی حیةاط یکی از بهترین گزینه ها می باشد.

"</p

 

ابعاد و وزن استاندارد درب‌حیاط

در طراحی و ساخت انواع ساختمان ها به ویژه ساختمان های مسکونی عموما دو نوع درب درب نفر رو و ماشین رو تعبیه شده است که هر کدام ویژگی ها و مشخصات منحصر به فردی دارند. درب های ماشین رو، درب هایی می باشند که برای ورود و یا خروج ماشین ها به داخل ساختمان استفاده می شود، اما درب های نفر رو برای ورود و خروج افراد به داخل ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. امکان سفارشی سازی هر کدام از درب ها وجود دارد.

درب های نفررو دارای ابعاد و ون های استاندارد می باشند. اندازه استاندارد ارتفاع درب های نفر رو بین 235 سانتی متر تا 245 سانتی متر می باشد، اما ابعاد استاندارد آن ها حدودا 115 تا 125 می باشد. لام به ذکر است که وزن آن تقریبا 200 کیلوگرم خواهد بود. وزن درب های ماشین رو حدود 600 کیلوگرم خواهد بود. ناگفته نماند که وزن درب های نامبرده به طرح و یا مدل آن ها بستگی دارد.

نکات بسیار مهم در انتخاب درب ورودی

درب ورودی ساختمان عموما برای رفت و آمد اتومبیل استفاده می شود پس باید در جایی قرار بگیرد که مسیری مستقیم و صاف داشته باشد.

حیاط هایی که دارای درخت های بلند و زیادی هستند باید از درب های با ارتفاع بلند استفاده کنند. درب حیاط فلزی انتخابی باید بسیار مستحکم باشد تا در برابر وزش باد شدید مقاوم بماند. ابزار آلات و اتصالاتی که در ساخت و نصب درب استفاده می شود باید با کیفیت و با دوام بالا باشد.

باید در رنگ زدن درب فلزی به نکاتی همچون، نوع رنگ مصرفی، صاف بودن سطح درب و زدن ضد زنگ به سطح درب دقت داشت باشید. قبل از انتخاب نوع رنگ، باید از صاف بودن سطح درب اطمینان حاصل کنید و بعد ضد زنگ به درب بزنید. این نکته را در نظر داشته باشید که برای صاف کردن سطح درب باید از سمباده استفاده کنید و بعد ضد زنگ بزنید پس از انجام این مراحل درب برای رنگ زدن آماده است. برای رنگ زدن درب تمامی مراحل باید با دقت انجام شوند.

انتخاب رنگ مناسب از دیگر نکاتی است که باید به آن دقت شود. رنگی که با کیفیت باشد از پوسته پوسته شدن درب جلوگیری می کند. رنگ های لاتکس از رنگ های مقاوم در برابر آب و رطوبت هستند. استفاده از رنگ های خنثی مانند مشکی، طوسی، دودی و قهوه ای با هر طرحی هماهنگ می شوند. برای درب حیاط فلزی می توانید از رنگ هایی مثل نارنجی، لیمویی، سبز و… استفاده کنید.



می پسندم نمی پسندم
نظرات(0)

صدور بیمه ترکیه در تبریز

  • 109

بیمه شخص ثالث، برای تمام دارندگان وسایل نقلیه زمینی اجباری می باشد. طبق قانون بیمه مرکزی، خسارات جانی و مالی مالک وسیله نقلیه ای که تحت پوشش بیمه شخص ثالث باشد، بر عهده ی شرکت بیمه‌گر او خواهد بود. جهت ارائه بیمه شخص ثالث ترکیه در تبریز می توانید به کانون جهانگردی نمایندگی فتحی تبریز مراجعه فرمایید یا با مراجعه به سایت تبریز کاپوتاژ می توانید با ما در ارتباط باشید.

به عبارت دیگر، تمامی اشخاصی كه در یك حادثه تصادف، زیان مالی و جانی می بینند، تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار خواهند گرفت. این بیمه هزینه های مربوط به درمان، فوت و خسارات وارد شده به اموال را جبران می كند.

در بیمه شخص ثالث، مالک وسیله نقلیه شخص اول به شمار می آید كه در اكثر بیمه نامه ها تحت عنوان بیمه گزار می شناسند. شخص ثانی شركت بیمه است كه متعهد به جبران هزینه ها طبق قرارداد است كه در بیمه نامه با عنوان بیمه گر درج می گردد. و در نهایت شخص ثالث، فرد زیان دیده در حوادث رانندگی است.

به عبارت دیگر، منظور از اشخاص ثالث کلیه سرنشینان مجاز وسیله نقلیه بیمه شده هست.

در قانون جدید بیمه شخص ثالث، راننده مقصر حادثه دیده هم تحت پوشش های بیمه اجباری وسایل نقلیه یعنی پوشش های بیمه ثالث قرار می گیرد.

برای سفر زمینی  با ماشین شخصی به ترکیه، باید چند کار مهم توسط مالک خودرو انجام شود. از جمله کاپوتاژ ماشین، تهیه گواهینامه بین‌المللی، کارت ماشین بین المللی، تهیه پلاک ترانزیت، تهیه بیمه ماشین در ترکیه،‌ تهیه بیمه مسافرتی و …  که در ادامه نیم نگاهی به همه مراحل گفته شده خواهیم داشت. جهت صدور بیمه ترکیه در تبریز می توانید به کانون جهانگردی نمایندگی فتحی تبریز مراجعه فرمایید یا با مراجعه به سایت کاپوتاژ خودرومی توانید با ما در ارتباط باشید. در ادامه مقاله در مورد بیمه مسافرتی، صدور بیمه ترکیه در تبریز یا انواع بیمه در ترکیه بیشتر توضیح می دهیم.

ارائه بیمه ترکیه در تبریز

ارائه بیمه ترکیه در تبریز

پوشش های بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث دو نوع خسارات مالی و جانی یا خسارات بدنی شخص ثالث را تحت پوشش قرار می دهد. بیمه گر متعهد به پرداخت حداکثر پوشش بیمه شخص ثالث اتومبیل برای جبران خسارت های جانی و مالی مطابق حداکثر تعهدات توافقی در بیمه نامه شخص ثالث است.

خسارت مالی: خسارت هایی كه به اموال اشخاص ثالث وارد می گردد مانند تصادف و خسارت به خودروی ثالث. چنین خسارت هایی، زیان مادی شخص ثالث دارنده وسیله نقلیه موضوع بیمه را شامل می شود.

خسارت بدنی: خسارت های جانی به اشخاص ثالث مانند: فوت، نقص عضو و هزینه های درمان پزشکی ناشی از حادثه باشد. خسارت بدنی پرداختی یا ارش به نوعی از دیه می گویند که مقدار آن در شرع مقدس تعیین نشده باشد. این خسارت ها صدماتی مانند: شکستگی، نقص عضو، ازکارافتادگی جزئی یا کلی، دیه فوت و هزینه معالجه اشخاص ثالث در اثر حوادث را شامل می شود.

پوشش حوادث راننده: خسارت جانی راننده مقصر آسیب دیده به‌شرط داشتن گواهینامه معتبر و مرتبط با خودرو، تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می گیرد. خسارت خودروی راننده مقصر با بیمه بدنه قابل جبران می باشد.

جهت ارائه بیمه ترکیه در تبریز می توانید به کانون جهانگردی نمایندگی فتحی تبریز مراجعه فرمایید یا با مراجعه به سایت تبریز کاپوتاژ می توانید با ما در ارتباط باشید.

کاربری خودرو

کاربری خودرو به شرکت های بیمه نشان میدهد که ریسک احتمالی ماشین بیمه گزار برای بیمه گر چقدر می باشد. خودروهایی نظیر تاکسی ها یا خودروهای آموزش رانندگی به دلیل نوع کاربری بیشتر در معرض حوادث رانندگی قرار دارند. ازاین‌ رو، بیمه گزاران این خودروها، باید حق بیمه شخص ثالث بیشتری پرداخت کنند. کاربری هایی که باعث افزایش حق بیمه شخص ثالث می گردند:

  • آمبولانس
  • آتش‌نشانی
  • تاکسی درون شهری و برون شهری
  • بارکش
  • کاربری صنعتی

جریمه دیرکرد بیمه‌‍ شخص ثالث

دیرکرد در تمدید بیمه شخص ثالث جریمه دیرکرد و افزایش قیمت بیمه شخص ثالث را در پی دارد. جریمه دیرکرد به صورت روزشمار محاسبه می گردد. اگر مدت اعتبار بیمه نامه شخص ثالث منقضی شود و خسارت مالی یا جانی رخ دهد، بیمه‌گر تعهدی در برابر پرداخت خسارت ندارد. بنابراین، مالک خودرو یا وسیله نقلیه زمینی باید خسارت را پرداخت نماید. جریمه ی دیرکرد بیمه شخص ثالث به صورت زیر محاسبه می گردد:

مالک باید به ازای هر روز دیرکرد، معادل تقسیم حق بیمه کامل بدون تخفیف یک سال خودرو بر تعداد متعارف روزهای سال یعنی ۳۶۵ روز پرداخت کند.

میزان پوشش مالی بیمه ثالث

هر سال، کمترین و بیشترین میزان پوشش مالی بیمه های شخص ثالث ماشین از جانب بیمه مرکزی معین می شود؛ اما بیمه‌گزار می تواند با پرداخت حق بیمه بیشتر، پوشش مالی بیشتری دریافت نماید.

حداقل پوشش مالی بیمه شخص ثالث که در سال 1402 توسط بیمه مرکزی تعیین شده معادل 30 میلیون تومان است. حداکثر پوشش مالی این بیمه نامه باید 600 میلیون تومان باشد. مثلا با خرید بیمه شخص ثالث ایران می توانید از حداکثر پوشش مالی بیمه شخص ثالث برخوردار شوید.

بیمه مسافرتی چیست؟

مسافرت خارج از کشور برای همه خوشایند است اما ممکن است حوادث و اتفاقاتی پیش بیاید که همه خوشی‌های سفر را از بین ببرد. گم شدن مدارک در سفر، تاخیر در پرواز، حتی هزینه درمان بعضی از بیماری های ساده مثل سرماخوردگی، و درد دندان می تواند هزینه و دردسر زیادی برای شما داشته باشد. برای همین خرید بیمه مسافرتی می تواند دلگرمی و آرامش خاطری باشد برای هر مسافر باشد.



می پسندم نمی پسندم
نظرات(0)

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

  • 100

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی وابسته به سازمان میراث فرهنگی صنایع‌ دستی و گردشگری و عضو ستاد مرکزی سفر های کشور بر اساس ضوابط قانون تجارت در سال‌ ۱۳۱۴ طی شماره ۴ به ثبت رسیده و در طول ۸۷ سال حیات اداری خود به عنوان نماینده رسمی دولت ایران به کنوانسیون‌ های بین المللی FIA (فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی)، AIT (اتحادیه جهانی گردشگری) و SOS جهانی در بین ۱۷۶ کشور دنیا پیوسته و اولین مجموعه امداد خودرویی کشور، صدور اسناد بین‌المللی رانندگی، برگزاری انواع مسابقات اتومبیلرانی، رالی، برپایی نمایشگاه کمپینگ، خدمات مسافرتی و گردشگری، خدمات رسانه ای و … در زمره زبده ترین نهادهای بین المللی میباشد.

خدمات کانون جهانگردی و اتومبیلرانی شامل نمایندگی ‌های صدور اسناد و مدارک بین‌ المللی رانندگی و خودرو، نمایندگی‌ های امداد خودرو در همه استان‌ های ایران، برگزاری انواع مسابقات اتومبیلرانی، رالی، برپایی نمایشگاه، کمپینگ و فعالیت در زمینه توسعه فرهنگ اتومبیلرانی ایمن می گردند. مهم ترین اهداف کانون جهانگردی و اتومبیلرانی فراهم کردن بستر پذیرش اعضا به منظور ارائه خدمات گردشگری، فرهنگی، هنری و ورزشی به آنها می باشد.

ماموریت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

ماموریت اولیه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران بر اساس شرح وظایف مشروح در اساسنامه و مصوبات بین‌المللی عبارت است از فراهم آوردن موجبات آسایش و تسهیل مسافرت صاحبان وسائط نقلیه ایرانی به خارج و جهانگردان خارجی که با وسائط نقلیه خود به ایران سفر می‌کنند و نیز رفع حوایج آنها است. بررسی اسناد و مدارک موجود حکایت از آن دارد که این هدف محور اصلی و بنیادین فعالیت‌های کانون از آغاز تا کنون بوده و بدون هیچ‌گونه تغییر و به عنوان تنها هدف اصلی در اساسنامه ذکر شده است.

اما پس از انتزاع کانون از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیوستن آن به مجموعه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ماموریت کانون مورد بازنگری و تجدید نظر قرار گرفت.ماموریت جدید کانون عبارت است از کمک به توسعه گردشگری و صنایع وابسته که توسط کانون و کلیه موسسات و شرکت‌های وابسته پیگیری می‌شود .

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

وظایف کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در حوزه صدور اسناد رانندگی بین المللی

از وظایف کانون جهانگردی و اتومبیلرانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ترجمه و تبدیل گواهينامه های رانندگی ملی به گواهینامه رانندگی بین‌المللی، ارائه پلاک ترانزیت، دفترچه مالکیت بین‌المللی و صدور کارنه دوپاساژ( مجوز عبور گمرکی که فقط در دفتر مرکزی تهران‌ صادر می شود).

“کانون جهانگردی واتومبیلرانی نمایندگی فتحی ” نیز از سال ۱۳۹۱ در زمینه امداد خودرو کانون جهانگردی واتومبیلرانی استان آذربايجان شرقی به منظور امداد رسانی به خودروهای در راه مانده در محور های مواصلاتی استان شروع به فعالیت ;vni و از سال ۱۳۹۸ همزمان در حوزه صدور و ارائه اسناد رانندگی بین‌المللی (گواهینامه بین‌المللی رانندگی، پلاک ترانزيت و دفترچه مالکیت بین المللی خودرو) و کاپوتاژ خودرو، با هدف فراهم آوردن موجبات آسايش و تسهیل مسافرت صاحبان وسایط نقلیه ایرانی به خارج از کشور به فعالیت خود ادامه می دهد.

صدور گواهینامه بین المللی خودرو

به موجب این گواهینامه های بین المللی که مدت اعتبار آنها یک و سه سال می باشد، می توان در کشورهای پذیرنده گواهینامه های رانندگی بین المللی، به صورت موقت به رانندگی پرداخت. بدیهی است دارنده این مدرک بین‌المللی نمی تواند قوانین و مقررات مربوط به شرایط اقامت و یا پرداختن به شغل و یا حرفه‌ای که در کشورهای مسیر حرکت او جاری و قابل اجرا می باشد را نادیده انگاشته و یا نقض کند.

این گواهی‌نامه علاوه بر زبان فارسی به 7 زبان بین‌المللی نیز ترجمه شده است. گواهینامه‌های رانندگی بین‌المللی قابل تمدید نبوده و پس از انقضاء باید نسبت به درخواست گواهینامه جدید اقدام شود.

با دریافت گواهینامه بین‌المللی از این سازمان در خود ایران، رانندگی کردن در تمام کشورهایی که عضو سازمان هستند، ممکن خواهد بود. مدرکی که در داخل کشور از سازمان مذکور دریافت می نمایید، میتوان به زبان های زیر ترجمه کرد:

  • انگلیسی
  • فرانسوی
  • روسی
  • عربی
  • آلمانی
  • اسپانیایی
  • چینی

کسانی که در کشور خودشان گواهینامه نگرفته اند، امکان دریافت گواهینامه بین‌المللی هم نخواهند داشت. همین‌جا خیالتان را هم راحت کنیم که برای صدور گواهینامه بین المللی خودرو در تبریز نیازی نیست دوباره امتحان رانندگی بدهید.

نکات مهم درباره گواهینامه بین المللی

گواهینامه‌های رانندگی بین‌المللی قابل تمدید نیستند و پس از منقضی شدن آنها باید مجددا نسبت به درخواست گواهی نامه جدید اقدام کنید.
کشورهای ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، کشورهای اروپایی و امارات متحده عربی سخت‌گیرانه‌تر عمل کرده و برای رانندگی در این کشورها همراه داشتن اصل گواهینامه رانندگی ملی همراه با گواهینامه رانندگی بین‌المللی الزامی‌ست.
دارنده این مدرک بین‌المللی باید قوانین و مقررات مربوط به شرایط اقامت و اشتغال در کشورهای مسیر حرکت خود را بشناسد و آنها را رعایت کند.



می پسندم نمی پسندم
نظرات(0)

خرید انلاین دستگاه لیوان کاغذی

  • 106

خرید دستگاه لیوان کاغذی

برای خرید انلاین دستگاه لیوان کاغذی، با مراجعه به سایت ایران لیوان می توانید دستگاه مورد نظر خود را سفارش دهید. دستگاه تولید لیوان کاغذی ایران لیوان جزء خطوط تولید صنایع سلولزی محسوب می شود و جهت تولید لیوان یکبار مصرف به کار می رود و بیشتر برای مصرف انواع نوشیدنی استفاده می شوند. این لیوان ها در همه جا مانند میهمانی ها، سفر ها، دورهمی ها و… مورد استفاده می باشند. هدف اصلی از تولید لیوان کاغذی جلوگیری از انتقال بیماری ها علی الخصوص بیماری های منتقله از دهان و بزاق می باشد. بنابر این برای جلوگیری از امراض و بیماری ها صلاح بر این است خرید دستگاه لیوان کاغذی را انجام دهید تا هم سود زا باشد هم کمکی برای تولید آن لیوان ها انجام شود.

تاریخچه ی خرید دستگاه لیوان کاغذی

در گذشته های دور در مهمانی ها و سفره هاو… که داشتند از ظروف فلزی، ملامین و شیشه ای استفاده میشد اما با گذشت زمان و تولید ظروف یکبار مصرف همه احساس راحتی پیدا کردند که می توانستند در مجالس و مهمانی های خود بجای این که بیشتر وقت خود را صرف شستن ظروف کنند در کنار مهمانان می نشستند.

اوایل ظروف یکبار مصرف پلاستیکی وارد بازار شد که این ظرف ها دارای مواد اولیه ای به نام مونومر بود، مونومرها مواد سمی بودند که سلامت انسان را به خطر می انداختند. ضمن این که بسیار از افراد از این ظروف برای مواد غذایی داغ استفاده می کردند و همین باعث می شد تا مواد داغ با مواد پلاستیکی ترکیب شود و تولید مواد سمی کند.

از این ظروف پلاستیکی در جاهای زیادی استفاده می شود مثلا برای تهیه ی آب خنک از این ظروف استفاده می شود ولی اگر آب در داخل این بطری های یکبار مصرف پلاستیکی دچار یخ زدگی بشود تولید مواد سرطانزایی می کند.

خرید دستگاه لیوان کاغذیخرید دستگاه لیوان کاغذی

دستگاه تولید لیوان کاغذی چیست و چگونه کار می کند؟

دستگاه لیوان ساز براساس مصرف به دسته بندی های متفاوتی تقسیم می شوند. همانطور که در مقاله ی دستگاه ساخت لیوان کاغذی نیز گفته شد، لیوان کاغذی از چند لایه مقاوم تشکیل شده است به همین دلیل در برابر گرما مقاوم است. هم چنین ماده ای به نام پلی اتیلن در ساخت این لیوان استفاده شده است که به محیط زیست ضرر نمی رساند.

<yoastmark class=خرید دستگاه لیوان کاغذی

استروک دستگاه لیوان ساز چیست؟

به کاغذ برش خورده و کاغذ چاپ که به منظور تولید لیوان کاغذی ، آماده قرار دادن در داخل دستگاه تولید ظروف یکبار مصرف مانند پیش دستی کاغذی می باشد ، استروک می گویند.

مراحل کار دستگاه تولید لیوان کاغذی با خرید دستگاه لیوان کاغذی

  1. تغذیه اتوماتیک استروک لیوان برای مرحله دوخت بدنه لیوان
  2. پانچ رول کف لیوان کاغذی و کف گذاری آن
  3. عملیات دوخت کامل کف لیوان و آماده‌ سازی برای فر لب لیوان کاغذی
  4. عملیات فر لب لیوان و هدایت آن به سینی اصلی برای جمع‌ آوری لیوان ها
  5. جمع ‌آوری لیوان های کاغذی از روی جمع ‌کن

نحوه ی چاپ تبلیغات بر روی لیوان کاغذی های تولید شده به وسیله ی خرید دستگاه لیوان کاغذی

جنس لیوان کاغذی به شکلی است که براحتی میتوان روی آن چاپ لوگو و رنگ های تبلیغاتی خود را استفاده کرد و ازبازخورد بسیار عالی این لیوان های کاغذی تبلیغاتی نهایت استفاده را برد.

چاپ روی لیوان های کاغذی تبلیغاتی بصورت چاپ افست انجام می شود . که این چاپ برای تیراژ های ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ بصورت چاپ عمومی (استفاده از چند فرم مختلف کنار هم)است و در کارهای با تیراژ بالاتر به دلیل بالارفتن قیمت چاپ لیوان تبلیغاتی، بصورت اختصاصی  می باشد.)

 



می پسندم نمی پسندم
نظرات(0)

درب فلزی فرفورژه

  • 117

درب فلزی فرفورژه چیست؟

واژه فرفورژه به قطعات فلزی از نوع میلگرد یا چهار سوی توپر می گویند که با استفاده از دستگاه های خم کن و فرگونه با استفاده از گرمای کوره و حرارت مستقیم تا 400 درجه شکل می‌ گیرند. از این قطعات در ساخت درب فلزی فرفورژه و قسمت های سایر که در بالا به آن اشاره شد به کار می رود. دربهای فرفورژه برای افراد خاص که می‌ خواهند درب فرفرژه نفر رو، درب فرفورژه ویلایی، درب فرفرژه باغ، درب فرفورژه حیاط، دربهای فرفـورژه پارکینگ بر اساس سلیقه خود با توجه به نمای ساختمان داشته باشند خیلی مناسب می باشد.

قسمتی از قطعات درب فرفورژه در قسمت ریخته گری تولید می گردد. که در زیبا تر شدن درب فلزی فرفورژه نقش بسزایی دارد. البته که در قسمت ریخته گری قطعات لازم فرفورژه هم از تکنیک های متفاوتی به کار می رود. که در کیفیت و زیبائی یک درب فلزی تاثیر بالایی دارد. و بهترین نوع ریختگری قطعات فرفورژه برای یک درب بوسیله دستگاه هاتی شوتینگ یا ریخته گری فشرده می باشد که به این نوع قطعات قطعات فرفـورژه چدنی می گویند.

تاریخچه فرفورژه

اولین آهن با قدمت از دوران باستان با حرارت دادن از ذغال سنگ به طور مستقیم درست می شد در صورتی که آهن هنوز گداخته بود مخلوط آهن و سرباره موجب می شود تا بتوانند بروی آهن عملیات جوشکاری و تراشکاری آن دهند. در اروپا آهن فرفوژه میتواند به صورت غیر مستقیم از چدن ساخته شود که یکی از پرکاربردترین راه های غیر مستقیم، به نام فرآیند جوش زدن بوسیله هنری کورت از انگلستان در سال 1784 ساخته شد. این روش دارای ذوب چدن در یک توپی توخالی و سپس هم زدن آن با یک میله بود به صورتی که کربن موجود در فلز بوسیله گازهای اکسید کننده کوره برداشته می شود. با حذف کربن و یا درصد ناچیزی از کربن، نسبت آهن جامد بدون کربن افزایش پیدا میکند. و سپس مخلوط غلیظ فلز و سرباره از راه یک فشار دهنده هدایت می گردد، که مقداری بسیاری از سرباره را از بین می برد و یک مواد آهنی کم کرین برای تولید فرفوژه ایجاد می نماید.

آهن فرفوژه در سالیان گذشته در اسیای صغیر جای مفرع را گرفت. استفاده از آن برای ابزار و سلاح در چین، هند و مدیترانه تا قرن سه پیش از میلاد تاسیس گردید. مزیت اصلی آهن فرفوژه صرفا دسترسی بیشتر آن در طبیعت نسبت به مس و قلع بود. در سال های بسیاری از آهن فرفوژه برای مصارف صلح و سلاح و زره چنگ به کار برده می شد. در قرن نوزده میلادی استفاده از آهن فرفوژه در ساختمان سازی ظهور نمود، جایی که مقاومت در مقابل کشش (مقاومت در برابر جدا شدن)، آن را از چدن برتری دارد.

درب و نرده فرفورژه ساختمان

یک ساختمان در قسمت آهنگری تنها نیاز به درب پارکینگ و نرده راه پله و نرده بالکن ندارد. بعضی از ساختمان ها با توجه به سبک ساختمان، احتیاج به کار آهنگری دارند که قطعا با توجه به این که قطعات فرفورژه تنوع زیادی هم از لحاظ سایز و شکل دارند می توانند بصورت تلفیقی از یک درب فلزی و قطعات فرفورژه یک نمای زیبا و لوکس را در یک ساختمان ایجاد نمایند. درب فرفورژه از قطعات ریختگری و چهار سو ساخته می شود.

به دلیل در دسترس بودن قطعات فرفورژه در حالتی که نیاز به یک کادریا فنس داشته باشید. می توانید با استفاده از همان قطعات فرفـورژه قطعه مورد نظر خود را بسازید. در حالتی که خیلی از افراد این تصور را دارند که درب ورودی بایستی از جنس چوب باشد. دربهای فرفـورژه، با توجه به شرایطی که دارد در حال حاضر یکی از برترین گزینه ها به عنوان طرح درب فلزی فرفورژه هال (درب فرفورژه حال )، دربهای فـرفورژه ساختمان، دربهای فرفـورژه شیشه ای به عنوان یک درب لابی، درب فلزی فرفورژه حیاط و دربهای فـرفورژه لوکس می باشد.

دوام درب فرفورژه

شاید تصور نمایید که تننها انواعی از درب فرفورژه امنیت را برای شما ایجاد خواهد کرد. که آهنی است و نوع چوبی آن شما را دچار مشکل می سازد. در این حال نکته ای که بایستی بدانید این می باشد که این نوع درب ها اگر از نوع چوبی هستند. باز هم برای شما ایمن خواهند بود و هیچ تفاوتی از لحاظ امنیتی ندارند. اینکه شما بتوانید دربی را خریداری نمایید. که دوام زیادی دارد در صورتی که کار شما را برای سال های عاطی راحت تر می نماید. به شما اجازه می دهد که امنیت را نیز فراهم نمایید.

درب فلزی فرفورژه از نظر کاربردی

ما برای اینکه بتوانیم نیاز سازندگان و طراحان ساختمان ها را درباره درب های فـرفورژه ساختمان رفع کنیم به بررسی انواع درب فلزی فرفورژه از لحاظ کاربری خواهیم پرداخت:

  • دربهای فـرفورژه تک لنگه ( درب یک لنگه فـرفورژه )
  • درب فرفورژه دو لنگه ( درب 2 لنگه فـرفورژه )
  • دربهای فرفـورژه سه لنگه ( درب 3 لنگه فرفـورژه )
  • درب 4 لنگه فرفورژه ( درب چهار لنگه فرفورژه )
  • درب فرفورژه ریلی ( دربهای پارکینگ فـرفورژه ریلی )
  • دربهای ویلا
  • درب لوکس

تفاوت چدن و فرفورژه

تمایز اصلی میان چدن و فرفوژه در نحوی تولید آن ها می باشد. تفاوت ها را می توان از نام این دو فلز نیز متوجه شد، فرفوژه یک آهن کار شده می باشد و معمولا هر آنچه را بوسیله فرآیند ریخته گری شکل گرفته، توصیف می نماید. آهن فرفوژه محصول جانبی از ذوب سنگ آهن می باشد. که در حالت کلی از مخلوط اکسیدهای سیلسیم، گوگرد، فسفر و آلومینیوم تشکیل گردیده است. این آهن با حرارت دادن مکرر و کار با ابزار تغییر شکل، ساخته می شود. آهن فرفوژه بسیار قابل انعطاف می باشد. و اجازه می دهد تا آن را گرم نموده و مجددا گرم نموده و به اشکال گوناگونی تبدیل نماید.

این آهن هر چه بیشتر کارایی داشته باشد قوی تر می گردد. و از لحاظ ظاهری دارای فیبر است. در نتیجه این آهن در مقابل خستگی خیلی مقاوم می باشد. و اگر مقدار زیادی فشار به آن وارد شود پیش از خراب شدن مقدار زیادی تغییر شکل می گیرد.

ولی حال نوبت به چدن می رسد، چدن می تواند به طیف وسیعی از آلیاژهای آهن اشاره داشته باشد. ولی اغلب با آهن خاکستری مرتبط می باشد. چدن، آهن خالص نیست و حاوی 4-2 درصد کربن به علاوه مقادیر کمی سیلسیم و منگنز می باشد. ناخالصی های دیگر نیز همانند گوگرد و فسفر در آن معمول می باشد. فلز چدن در اثر ذوب سنگ آهن و مخلوط کردن آن با ضایعات فلزات و سایر آلیاژ ها تشکیل می گردد. سپس مخلوط مایع در قالب ریخته می شود تا خنک و جامد شود. چدن ماهیت خیلی شکننده ای دارد، به این معنا که نسبتا سخت و غیر قابل انعطاف می باشد.

چدن نسبت به آهن فرفوژه دشوارتر، شکننده تر و کم تر قابل انعطاف تر است. نمی توان آن را خم، کشش و چکش نمود به این دلیل که مقاومت کششی ضعیف آن به این معنا است که پیش از خم شدن یا تحریف، شکستگی خواهد داشت. با این حال از مقاومت فشاری خوبی برخوردار می باشد.

درب-فرفورژه

جهت مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید.



می پسندم نمی پسندم
نظرات(0)

کولر گازی و داکت اسپلیت

  • 113

مروری بر طرز کار کولر گازی و داکت اسپلیت

کولر گازی و داکت اسپلیت برای فراهم کردن دمای سرمایشی یا گرمایشی محیط استفاده میگردد و طرز کار مشابه به هم دارند. در سرمایش عملکرد هر دوی این دستگاه ها بر اساس سیکل تبرید تراکمی بوده و با استفاده از گاز مبرد کار می کنند. اینگونه که گاز مبرّد به وسیله کمپرسور متراکم شده و در کندانسور و اواپراتور جریان پیدا می کند و طی فرایندی عملیات سرمایش صورت می گیرد. تفاوت عمده این دو دستگاه در چگونگی منتقل کردن هوای خنک در تابستان ها و انجام عمل گرمایش محیط، شکل ظاهری یونیت داخلی و طریقه نصب آن ها است. در ادامه به این تفاوت ها و موارد دیگری مانند مقایسه قدرت کولر گازی با داکت اسپلیت در سرمایش و گرمایش، تنظیم دما، صدای کارکرد دستگاه، اشغال فضای بیرونی و داخلی و ابعاد محیط مورد نظر خواهیم پرداخت.

تفاوت ظرفیت کولر گازی با داکت اسپلیت

کولر گازی: در کولر های گازی و اسپلیت‌ها و تنها یک اواپراتور (یونیت داخلی) را‌ می توان به کندانسور(یونیت خارجی) متصل کرد، در نتیجه از پنل داخلی کولر گازی یا اسپلیت تنها در یک اتاق یا سالن می توان استفاده کرد. و برای تأمین هوای خنک در اتاق های مجزا باید برای هر اتاق یک اسپلیت مجزا نصب شود. کولرهای گازی معمولاً از ظرفیت 9000 (btu) تا 60000 (btu) که معادل 5 تن تبرید است، طراحی و تولید می گردند که البته بیشتر در ظرفیت های 2 و 3 تن تبرید (24000 و 36000) (btu/hr) مورد استفاده قرار می گیرند.
بنابرین در نخستین گام مقایسه کولر گازی اسپلیت و داکت اسپلیت ها باید به متراژ تحت پوشش هر دستگاه توجه نمود که در واقع اولین قدم در شناخت تفاوت های این دو دستگاه نسبت به هم است.

READ  خرید پکیج پرلا 24 هزار

تفاوت کولر گازی با داکت اسپلیت

تفاوت کولر گازی با داکت اسپلیت

داکت اسپلیت: داکت اسپلیت قابلیت سرمایش یا گرمایش چند اتاق را به صورت همزمان فراهم می کند. داکت اسپلیت ها معمولا تا ظرفیت حداکثر ۸ تن تبرید تولید می گردند که در شهری با آب و هوای مانند تهران می تواند حدودا فضایی به مساحت ۲۰۰ متر مربع را پوشش دهد. معمولا به خاطر بزرگ بودن ابعاد یونیت داخلی، از چنین ظرفیتی کمتر استفاده می شود و بیشتر در ظرفیت های ۲ تا ۵ تن تبرید (۲۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ بی تی یو بر ساعت) مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین بهتر است برای واحد هایی با متراژ بالاتر از 120 مترمربع از دو دستگاه داکت اسپلیت مجزا (یکی برای سالن و یک دستگاه برای اتاق‌ها) استفاده شود.

تفاوت کولر گازی با داکت اسپلیت از نظر گرمایش

کولر گازی (اسپلیت): کمپرسور کولر گازی در هنگام استفاده از قابلیت گرمایش مانند حالت سرمایش ولی بصورت سیکل معکوس فعال بوده و تفاوتی در مصرف انرژی آن به وجود نمی آید.

داکت اسپلیت: سیستم گرمایش دستگاه داکت اسپلیت معمولاً از آب گرم پکیج یا موتورخانه مرکزی تغذیه می گردند و کمپرسور نقشی در اجرای عملیات گرمایش در داکت اسپلیت ها ندارد، این امر باعث می شود که دستگاه داکت اسپلیت در زمان استفاده از قابلیت گرمایش، مصرف برق بسیار پایینی داشته باشد.

تفاوت کولر گازی با داکت اسپلیت از نظر شکل ظاهری

کولر گازی (اسپلیت): همانطور که از نامشان پیداست کولر گازی های دوتکه یا اسپلیت، از دو یونیت خارجی و داخلی تشکیل شده اند که یونیت خارجی (کندانسور) تفاوتی با دستگاه داکت اسپلیت ندارد و مشابه یکدیگر می باشند. اما از نظر یونیت داخلی (اواپراتور) تفاوت های اساسی وجود دارد زیرا که پنل داخلی کولر گازی معمولا روی دیوار نصب می گردد و قابل مشاهده است. به همین دلیل زیبایی پنل داخلی کولرهای گازی برای تولید کنندگان و خریداران این دستگاه ها از اهمیت خاصی برخوردار هستند.

READ  نحوه هواگیری پکیج

داکت اسپلیت: برخلاف کولر گازی یونیت داخلی داکت اسپلیت معمولا بالای سقف کاذب نصب می گردند و می توان از طریق کانال کشی تنها با استفاده از یک کندانسور چند اتاق جداگانه را خنک یا گرم نمود.یونیت داخلی داکت اسپلیت توکار بوده و تنها چیزی که قابل مشاهده می‌باشد دریچه ای زیبا و شکیل در سقف ورودی یا پاگرد بین اتاق ها است.

تفاوت کولر گازی با داکت اسپلیت

تفاوت کولر گازی با داکت اسپلیت

تفاوت داکت اسپلیت با کولر گازی از نظر قابلیت و قدرت سرمایش و گرمایش

با معکوس کردن سیکل کاری توسط یک شیر چهار طرفه مخصوص در این دو دستگاه، می توان در فصل های سرد از آنها به عنوان دستگاه گرمایشی استفاده کرد ولی معمولا به چند دلیل از این کار اجتناب می گردد. مهم ترین دلیل این است که مصرف برق برای گرمایش در ایران به علت ارزان تر بودن قیمت گاز نسبت به برق به صرفه نیست، به همین خاطر اگر در ساختمانی از کولر گازی استفاده شود، معمولا از سیستم مکمل گرمایشی مانند مجموعه پکیج و رادیاتور یا بخاری گازسوز و … نیز در فصل سرما باید استفاده کرد. ولی در داکت اسپلیت می توان با افزودن یک کویل آبگرم به اواپراتور(یونیت داخلی) و جاری کردن آبگرم ارسالی پکیج گازسوز دیواری یا بویلر موتورخانه ای به درون کویل و نیز چرخش فن اواپراتور، هوای گرم مطبوع و با قدرت بالا را در واحد توزیع کرد.

جهت مطالعه ادامه مطالب روی لینک کلیک کنید.



می پسندم نمی پسندم
نظرات(0)

ليست صفحات


تعداد صفحات : 129


ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      چت باکس

      چت باکس


        نام :
        وب :
        پیام :
        2+2=:
        (Refresh)
        پشتيباني آنلاين

        پشتيباني آنلاين

          پشتيباني آنلاين
          آمار

          آمار

            آمار مطالب آمار مطالب
            کل مطالب کل مطالب : 1290
            کل نظرات کل نظرات : 0
            آمار کاربران آمار کاربران
            افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
            تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

            آمار بازدیدآمار بازدید
            بازدید امروز بازدید امروز : 33
            بازدید دیروز بازدید دیروز : 46
            ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 3
            ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 5
            آي پي امروز آي پي امروز : 11
            آي پي ديروز آي پي ديروز : 15
            بازدید هفته بازدید هفته : 515
            بازدید ماه بازدید ماه : 30438
            بازدید سال بازدید سال : 40114
            بازدید کلی بازدید کلی : 67535

            اطلاعات شما اطلاعات شما
            آی پی آی پی : 18.116.42.43
            مرورگر مرورگر :
            سیستم عامل سیستم عامل :
            تاریخ امروز امروز : جمعه 2 خرداد 1404
            تبادل لینک هوشمند

            تبادل لینک هوشمند

              تبادل لینک هوشمند

              برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت و آدرس tabrizwebsite.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






              خبرنامه

              خبرنامه

                براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



                آخرین نطرات کاربران

                آخرین نطرات کاربران

                  درباره ما

                    شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت
                    خوش آمدید

                  کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
                  قالب طراحی شده توسط: تک دیزاین و سئو و ترجمه شده و انتشار توسط: قالب گراف